Pozwól na płatność karta w Twoim sklepie. Co musisz zrobić?

Rozwój biznesu wymaga pewnych inwestycji. Te dobrze przemyślane i trafione są zawsze z korzyścią dla firmy. Przyciągają klientów, a w efekcie powodują wzrost przychodów. Takim krokiem dla właścicieli sklepów małych i tych większych może być wprowadzenie do użytku terminala do płatności kartą.

Zezwolenie na płatność kartą w sklepie to zawsze decyzja poparta dokładną kalkulacją. Jednak w dzisiejszych czasach, gdy coraz więcej osób decyduje się na płacenie za zakupy kartą wydaje się, że kalkulacja jest prosta. Co zatem zrobić, aby pozwolić na płatność w sklepie?

Krok pierwszy analiza potrzeb

Podjecie decyzji o wdrożeniu terminala powinna poprzedzić analiza potrzeb. Ile w sklepie jest stanowisk kasowych, jak duży jest ruch wciągu dnia, jak często klienci pytają o możliwość płatności kartą, ile osób obsługuje kasę, jaka jest zorganizowana praca, czy realizujemy program lojalnościowy dla klientów, a nawet czy w najbliższej okolicy jest bankomat. Odpowiedzenie sobie na tych kilka podstawowych pytań pomoże przygotować się do rozmowy z przedstawicielami, którzy zajmują się budową systemów kasowych POS.

Krok drugi analiza rynku

Jest wiele firm wdrażających systemy do obsługi płatności bezgotówkowych (tak zwane systemy POS) oraz oferujących sprzęt zintegrowany z systemem. Warto zrobić rozeznanie i pozyskać wstępną ofertę od kilku z nich. Pozwoli to na ocenę, z jakimi kosztami musimy się liczyć oraz jakie rozwiązania są możliwe. Kiedy już wiemy, z czym mamy do czynienia warto poprosić trzy lub cztery firmy o konkretną ofertę.

Krok trzeci budowa systemu

Po wybraniu jednej z przekazanych ofert, na którą się zdecydujemy, tworzone jest skrojone do naszych potrzeb rozwiązanie. Obejmuje ono zarówno wybór sprzętu tworzącego stanowisko kasowe, jak i oprogramowania do obsługi urządzeń. Co prawda system tworzą programiści, jednak od nas zależy, jakie funkcjonalności będzie obejmował, dlatego warto czynnie uczestniczyć w procesie planowania, jak i następnie budowy systemu POS dedykowanego dla konkretnego sklepu.

Zazwyczaj firmy wdrażające rozwiązania wspierające sprzedaż proponują kilka rozwiązań. Warto dobrze je poznać i wybrać to, które najbardziej odpowiada naszym potrzebom. W razie konieczności należy zgłosić, jakie modyfikacje chcemy wprowadzić. Najważniejsze jednak to nie zamykać sobie furtki do dalszej rozbudowy systemu. Z czasem nasz sklep może się powiększyć i będziemy potrzebowali dodatkowego terminala, czytnika czy funkcjonalności. System powinien umożliwiać więc dalszą rozbudowę.

Krok czwarty wdrożenie

Ostatni etap to instalacja sprzętu na miejscu, w sklepie, wdrożenie systemu POS oraz przeszkolenie pracowników. Oprogramowanie zazwyczaj jest proste i intuicyjne w obsłudze, nie bójmy się jednak zadawać nawet błahych pytań dotyczących działania urządzeń i systemu. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych trudności w późniejszej obsłudze klientów sklepu. Gdy wdrożony system jest gotowy do pracy, a pracownicy zaznajomieni z zasadami jego użytkowania nie pozostaje nic innego jak cieszyć się z nowych klientów i obserwować wzrost przychodów w firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *