Cashback – co to dokładnie oznacza dla sprzedawcy?

Hand writing the text: Cash Back

Usługa, dzięki której można wypłacić gotówkę z kasy sklepu podczas dokonywania płatności kartą to ogromne udogodnienie dla klientów. Jakie jednak konsekwencje dla sprzedających niesie ze sobą cashback? Czy terminal w sklepie zastępujący bankomat przyciąga nowych klientów i jest w stanie realnie zwiększyć zyski przedsiębiorstwa? Co o tej usłudze powinien wiedzieć ekspedient?

Jakie korzyści przynosi terminal w sklepie?

Każda ambitna firma oferująca sprzedaż detaliczną musi wychodzić naprzeciw wymaganiom swoich klientów. Opóźniona reakcja na jego potrzeby skutkuje bowiem najczęściej jego odejściem do konkurencji, a także utratą nowych nabywców. Żaden przedsiębiorca posiadający terminal w sklepie nie powinien więc za długo zwlekać z wdrożeniem usługi cashback.

 

Możliwość wypłacenia gotówki w sklepie przez posiadacza karty płatniczej w trakcie dokonywania zakupów, z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Ilość sklepów i stacji benzynowych, w której można z niej skorzystać, przekroczyła już wielokrotnie liczbę bankomatów. Klienci doceniają wygodę i oszczędność swojego czasu, który gdyby nie cashback, straciliby zapewne na poszukiwanie bankomatu w okolicy.

 

Aby skorzystać z zalet usługi cashback, klienci skłonni są wydać dodatkowe pieniądze na zrobienie zakupów w sklepie, który im ją zapewnia. Przekłada się to na realne zyski punktu handlowego. Nabywcy cenią sobie komfort, którego bankomaty niestety nie są w stanie im zagwarantować. Poszukiwanie miejsca wypłaty środków (dla wielu osób wyłącznie bankomatu oddziału, w którym posiadają konto bankowe, ponieważ w innym naliczona im zostanie prowizja za wypłatę gotówki) jest bardzo uciążliwe. Klienci przyznają, że nawet kiedy już odnajdą bankomat,  nie posiada on często nominału banknotów, na którym im zależy. Rozwiązaniem tych problemów jest terminal w sklepie oferujący bezpłatną usługę cashback.

Co musi wiedzieć sprzedawca obsługujący terminal w sklepie?

Aby w pełni usatysfakcjonować klientów, trzeba jeszcze wiedzieć, jak dobrze obsłużyć ich w ramach tejże usługi. Sprzedawca musi być świadom, że może wypłacić klientowi kwotę zarówno niższą, jak i wyższą od tej, na którą ten zakupił towary. Jednak jednorazowo może to być suma maksymalnie 300 złotych w gotówce. Może być to „niepełna” kwota czyli np. 11 złotych lub 125 złotych. Klient musi posiadać na koncie odpowiednią ilość środków, aby pokryć jednocześnie cenę swoich zakupów plus sumę gotówki, której wypłaty sobie zażyczył. Inaczej oczywiście cała transakcja się nie powiedzie. Interesant nie będzie mógł też wybrać gotówki z kasy sklepowej za pomocą swojej karty płatniczej nie robiąc przy tym żadnych zakupów. Nabycie towarów chociażby za drobną sumę, jest tutaj warunkiem koniecznym do spełnienia.

 

Oprócz tego należy pamiętać, że klient powinien wyrazić chęć wypłaty gotówki jeszcze przed zapłaceniem kartą za swoje zakupy. Sprzedawca musi wiedzieć o tym najlepiej już w trakcie nabijania produktów na kasę. Po włożeniu karty płatniczej, terminal w sklepie wyświetli informację, ile nabywca ma do zapłaty. Najpierw zatwierdza on całą transakcję, następnie wpisuje swój kod PIN i jeszcze raz naciska zielony przycisk.

Cashback Button Rot

Po tym, jak płatność zostanie zaakceptowana, sprzedawca musi wydać kupującemu paragon fiskalny na zakupione produkty oraz wydrukować dla niego niefiskalny dowód sprzedaży. Będzie na nim wyraźnie wyszczególniona suma sprzedaży zakupów oraz kwota wypłaconej gotówki, którą klient otrzymał do ręki. Na swoim wyciągu bankowym, klient będzie widział całą sumę pieniędzy, jaką odjęto mu wówczas z konta – bez rozbicia na dwie transakcje, jakimi były zakupy oraz wypłata gotówki metodą cashback.

 

Konsumenci dokonują spontanicznych zakupów, aby móc wypłacić gotówkę. Powoduje to faktyczny wzrost obrotów oraz konkurencyjności danego punktu handlowego. Wdrożenie systemu cashback nie należy do trudnych, ani kosztownych, a usługa ta jest bardzo doceniana przez klientów. Oferujący ją sprzedawcy bez wątpienia budują też pozytywny obraz swojego sklepu w świadomości konsumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *