Wizytownik – niezbędnik w biznesie

Wizytówki – wbrew temu, co sądzą niektórzy – nie są wytworem współczesności. Te małe prostokątne karteczki znane były już ponad 5 wieków temu w Chinach, czyli w ojczyźnie papieru. Identyfikowały one urzędników z imienia nazwiska i stanowiska. Kolejno pojawiły się we Francji za czasów Ludwika XIV, w Niemczech w XVIII wieku oraz w Rosji za panowania Katarzyny II. Koniec wieku XIX rozpoczął ich biznesowo reklamowe wykorzystanie na szeroką skalę.

Wizytówka – przydatna nie tylko w biznesie

Oczywiste są skojarzenia z biznesmenami, wymieniającymi się wizytówkami na ważnym spotkaniu firmowym albo niby niezobowiązująco podczas lunchu. Ale wizytówki mogą zawierać nie tylko dane firmowe i stopień zawodowy. Równie znane są przecież wizytówki zamieszczane przy prezentach czy bukietach kwiatów, gdzie dodatkowo może znajdować się miła dedykacja. Nie mniej popularne są także wizytówki z osobistymi danymi, używane w kontaktach towarzyskich podczas wielkich gali czy na mniejszych imprezach towarzyskich. Wręczając komuś kartonik z numerem telefonu ma się pewność, że kontakt nie umknie – no i nie trzeba uciekać się do (skądinąd romantycznych, ale mało praktycznych) sposobów z wykorzystaniem karminowej szminki.

Skoro gromadzenie danych w postaci wizytówek może przynieść tak wymierne korzyści, warto zadbać o wygodny sposób ich przechowywania, czyli o odpowiednie wizytowniki.

Rodzaje wizytowników

Definicja opisuje wizytowniki, jako pojemniki służące do przechowywania wizytówek. Mogą one mieć różne formy, ale najpopularniejszy podział klasyfikuje dwa typy wizytowników:

  • wygodne pudełko z funkcją segregatora lub obszerna oprawka z dużą ilością foliowych okienek;
  • eleganckie nieduże etui umożliwiające schowanie do kieszeni czy torebki.

Pierwszy typ, to wizytowniki służące do przechowywania zebranych wizytówek w domu lub biurze. Ich zadaniem jest pomieszczenie jak największej ilości tych kartoników i takie ich prezentowanie, by można było szybko odnaleźć poszukiwane informacje. Najpopularniejsze są tutaj praktyczne pudełka z systemem kołowego przekładania wizytówek, jak miniaturowych kartotek z danymi. Doskonale sprawdzają się w biurach, gdzie zbiera się dużo wizytówek i są one stale używane. Drugi rodzaj, to wizytowniki w formie segregatorów, czy raczej klaserów. W grubej – nierzadko eleganckiej oprawie znajdują się foliowe strony, wyposażone z obu stron w kieszonki odpowiedniego formatu, do których pojedynczo wsuwa się kolejne wizytówki. Ich przeglądanie odbywa się bez konieczności wyciągania tekturek, dzięki czemu są one bezpieczne i nie zniszczone. Takie wizytowniki mogą być doskonałym prezentem dla biznesmena lub wzorowego pracownika. Oprawione w skórę, z wytłoczonymi danymi właściciela – są synonimem prestiżu i sugerują liczne kontakty biznesowe bądź towarzyskie tego ostatniego.

Wizytowniki osobiste

Osobną kategorię stanowią małe poręczne wizytowniki chowane w kieszeni lub damskiej torebce. Ich zadani jest dwojakie. Mogą służyć jako opakowanie na własne wizytówki, które dyskretnie wyciąga się w stosownym momencie. Ale równie dobrze pozwalają bezpiecznie zgromadzić zebrane , np. podczas targów kartoniki z danymi potencjalnych kontrahentów. Odpada wówczas konieczność upychania ich po kieszeniach spodni czy marynarki, ryzykując wymięcie, zgubienie, a w skrajnym przypadku wypranie wraz z ubraniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *