Obsługa kart płatniczych – zalety i wady w Twojej firmie?

Obsługa kart płatniczych to w dzisiejszych czasach dla lokali handlowych czy usługowych niemalże konieczność. Dzieje się tak z uwagi na rosnącą liczbę osób preferujących dokonywanie transakcji bezgotówkowych. I mimo iż wdrożenie tego typu płatności jest ukłonem w stronę klienta, to warto pamiętać, że jak wszystko, tak i obsługa kart płatniczych ma dla danej firmy zarówno pewne wady, jak i zalety.

Obsługa kart płatniczych – jakie są zalety?

Główną zaletą obsługi kart płatniczych jest zwiększenie atrakcyjności firmy, która na tą obsługę się decyduje. Zwiększenie atrakcyjności, a co za tym idzie konkurencyjności, co często ma przełożenie również na zwiększenie przychodów. Jest to związane z faktem, że coraz więcej osób rezygnuje z noszenia przy sobie gotówki na rzecz właśnie karty płatniczej. Dlaczego? To proste, wygodniej jest nosić jeden niewielkich wymiarów kawałek plastiku, który zmieści się w kieszeni od spodni, niż cały portfel a w nim garść drobnych. Łatwiej jest podać kartę, z której kasjer sam ściągnie za pomocą terminala należność za transakcje zakupową, niż wyliczać odpowiednią ilość gotówki. Jeżeli więc dla klientów końcowych wygodniej jest płacić kartą, to przedsiębiorca chcąc rozwijać swój biznes musi za tą tendencją podążać i zaopatrzyć się w sprzęt i system do obsługi kart płatniczych.

Ale to nie wszystko!

Obsługa kart płatniczych ma też tą zaletę, że system POS za pośrednictwem, którego realizowana jest transakcja, gromadzi różne informacje. Nie tylko o samej transakcji, ale również o kliencie. Z pomocą tych informacji można dostosować ofertę do dalszych preferencji klienta i na tej podstawie rozwijać i umacniać swój biznes. Raporty z systemów POS ułatwiają również zarządzanie firmą i pracownikami. Ponadto usługi dodatkowe, jakie oferują terminale do obsługi kart płatniczych sprawiają, że klient może wykonać również inne czynności w danym lokalu, na przykład wypłacić gotówkę czy doładować telefon komórkowy, a przy okazji dokonać zakupu w sklepie, czy wypić kawę w restauracji, które takie usługi oferują. A to z kolei wpływa na wzrost przychodów firmy. Ważnymi zaletami obsługi kart płatniczych, jest bezpieczeństwo i szybkość transakcji.

Są i wady

Obsługa kart płatniczych w firmie ma też swoje wady. Ta najważniejsza to koszty, jakie musi ponieść firma. Koszty związane z zakupem lub dzierżawą sprzętu do obsługi kart, a więc odpowiedniego terminala, kasy fiskalnej, drukarek, czytników kodów kreskowych itd. Kolejny koszt dotyczy oprogramowania, na jakim zakupiony sprzęt będzie działał. Ceny systemu zależą od ilości urządzeń, rodzaju działalności, ilości obsługiwanych transakcji a także modułów dodatkowych. Ponadto przedsiębiorca musi zapłacić również prowizję od każdej transakcji.

Przed podjęciem decyzji, czy obsługa kart płatniczych to rozwiązanie dobre dla Twojej firmy, warto podliczyć koszty nabycia urządzeń i wdrożenia systemu oraz potencjalnego wzrostu przychodów. Biorąc jednak pod uwagę rosnącą liczbę osób, które rezygnują z gotówki na rzecz portfela wydaje się, że obsługa kart płatniczych to już dla przedsiębiorców nie kwestia wyboru, a konieczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *