Co to jest drobnica?

Wydawałoby się, że pytanie może dotyczyć dość szerokiego spektrum działalności, jednak kluczowe jest znaczenie tego tematu w transporcie międzynarodowym, czyli zajmiemy się przybliżeniem drobnicy międzynarodowej, która dotyczy sektora logistycznego w Polsce i nie tylko. Łatwo zauważyć, że duże przedsiębiorstwa transportowe nie traktują tej części rynku, jako kluczowej, co daje pole do popisu mniejszym firmom. Jest to wysoce zyskowny fragment rynku, który jednakże wymaga większego wkładu pracy, co w dużych firmach wiąże się z kosztami w postaci zatrudnienia dodatkowych osób, a w mniejszych nakłada „tylko” dodatkowe obowiązki dla właściciela.

Ogólnie o drobnicy międzynarodowej

W skrócie to kilkanaście transportów na jednym samochodzie wiążąca się automatycznie z większą ilością zrzutów. Oczywiście dla dobrego logistyka zorganizowanie takiej trasy nie stanowi problemu, a zysk przedsiębiorstwa jest tym wyższy, im więcej jest drobnicy międzynarodowej na samochodzie. Kontrahent posiadający takie zlecenie automatycznie liczy się z wyższą ceną, a jeśli firma transportowa ma dostęp do magazynu, które rozsyła pojedynczy towar dalej, to jest to idealne rozwiązanie dla obu stron. Kluczową kwestią jest wspomniane wyżej zaplanowanie trasy z odbiorem i rozładunkiem, tak by odległości były jak najmniejsze i występowała niewielka konieczność zjazdów z głównych ciągów komunikacyjnych. Co ciekawe ilość transportu drobnicy międzynarodowej jest na giełdzie zleceń bardzo wysoka, co jest niewątpliwym argumentem za przyjrzeniu się bliżej tego typu transportom.

Konkurencja w przewozie drobnicy międzynarodowej

Oczywiście zyskowność zleceń przewozu na drobnicę międzynarodową sprawia, że firm logistycznych oferujących tego typu przewozy jest bardzo dużo, co jednak nie znaczy, że nie ma tam już czego szukać. Ofert na rynku jest tak wiele, że nawet dopiero wchodząc w ten sektor przewozów spokojnie można znaleźć obłożenie na kilkudniowe trasy. Niewątpliwa optymalizacja kosztów związana z tego typu usługą powinna być warta rozważenia, mimo dość czasochłonnego i szczegółowego planowania tras. Często jednak zysk jest na tyle wysoki, że zatrudnienie dodatkowego logistyka, czy samodzielne szukanie zleceń zawsze będzie opłacalne i dodatkowo pozwoli na penetrację rynku, który daje olbrzymie perspektywy i możliwości rozwoju każdej firmy. Warto również zauważyć, że zlecenia na przewóz drobnicy międzynarodowej są dostępne cały czas, co pozwala na samodzielne, lub w formie współpracy z innym przewoźnikiem, rozwinięcie transportu mniejszego gabarytu tj. do 3,5 T i mniej. Jeśli odbierzemy o kontrahenta towar i dodatkowo po rozładowaniu przewieziemy go dalej na jednym zleceniu mamy możliwość podwójnego zarobku – własnego plus marża na rozwozie jednostkowym.

Drobnica międzynarodowa – podsumowanie

Powyższe uwagi na temat działu transportu dotyczącego drobnicy międzynarodowej są tylko wstępem i zachętą do lepszego zapoznania się z tym fragmentem rynku usług logistycznych. Jak powszechnie wiadomo sam rynek rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie i jest na nim miejsce dla nowych podmiotów, natomiast transport drobnicy międzynarodowej pozwala na wyższe marże, co jest szczególnie istotne w początkowej działalności, która jak wiadomo wiąże się z wyższymi kosztami.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Rhenus.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *